Як говорити з підлітками про “Редан”: поради від ювенальної поліції
Останніми днями розголосу набула потенційно небезпечна діяльність руху “ПВК “Редан””. У зв’язку із цим Ювенальна поліція України дала поради щодо того, як говорити з підлітками про молодіжні субкультури.
Відповідний матеріал з’явився на сторінці Ювенальної поліції у Facebook.
Як зазначено в дописі, іноді підліток не може самостійно реалізувати свої бажання. Він або вона знаходять своє місце в молодіжному угрупуванні для самоствердження й самореалізації.
Деякі батьки можуть не підозрювати, що дитина належить до певної субкультури, яка толерує і заохочує девіантну поведінку.
Що робити батькам у такій ситуації?
Спокійно, відкрито і прямо поспілкуватися з дитиною, надати їй можливість говорити, коли буде до цього готова, не підганяти її.
Якщо дитина розповідає, куди вона ходить і як проводить свій час, батьки мають виявити якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі; слід виявляти терпіння, наполегливість, доброзичливість для уникнення емоційного дискомфорту, недовіри чи агресії з боку підлітка.
Потрібно опанувати інтернет-технології, мати власні акаунти в соцмережах, стати там другом своїй дитині.
Щотижня слід аналізувати вміст сторінок дитини, уважно читати її публікації, вивчати групи, до яких вона приєдналася.
“Познайомитися” з віртуальними друзями дитини, звертати увагу на фото й відео, що викликають її інтерес, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані.
Показати дитині, що батьки піклуються про неї, запропонувати провести разом час.
Зосередитися на тому, щоб показати дитині її переваги, знайти її сильні сторони, допомогти побачити себе унікальною особистістю.
Після встановлення контакту та виявлення підлітком довіри до батьків слід пояснити згубність і безперспективність деструктивної поведінки, підкріплюючи це фактами, які добре відомі підліткові; допомогти підлітку зрозуміти ступінь ризику від деструктивної поведінки і невідворотної відповідальності за скоєне (зокрема, у випадку вчинення булінгу або іншого правопорушення).
У зону ризику виявів деструктивної поведінки потрапляють підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування в інтернеті не контролюють.
Як похвалити дитину
Похвала дитини має велике значення у формуванні її самооцінки, особистісного благополуччя, рівня домагань, цілепокладання тощо.
Ми зібрали декілька рекомендацій як хвалити дитину правильно:
✅ Будьте помірними у похвалі дитини, адже похвала має бути цінною й приємною для неї. Надмірна похвала може сприяти формуванню завищеної самооцінки.
✅ Хваліть за щось конкретне, а не «загалом». "Мені подобається, як акуратно ти поклала шкарпетки в шафу", а не "Хороша дівчинка!".
✅ Хваліть зусилля, а не те, як вийшло. Діти, яких хвалять за конкретні зусилля зробити щось, швидше за все, повторять його. «Дякую, що ти так постарався зіскребти фарбу зі столу».
✅ Уникайте використовувати у похвалах слова у чудовому ступені, як, наприклад: «кращий», «найрозумніший», «найсимпатичніший». Дитина, якій постійно кажуть, що вона найкраща, часто вважає, що від неї постійно чекають, що вона такою - найкращою - і буде... а це, погодьтеся, непосильна ноша!
✅ Хваліть словами, які ваша дитина розуміє: «кумедний», «музичний», «помічник», «добрий», «правдивий». Наприклад: "Мені подобається, що ти чесний і зізнався, як було розбите вікно".
Таким чином, батько вчить дитину тому, що таке добре і що таке погано, не сварючись на неї і не критикуючи її.
А ось говорити дитині «Я тебе люблю» варто частіше, обіймаючи її. І ця фраза не має ототожнюватись у дитини із похвалою, адже вона знає, що її люблять просто за те, що вона є.
(Автор: телеграм-канал «Підтримай дитину»)
ЯК НАЛАШТУВАТИ ДИТИНУ НА ПІДГОТОВКУ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ДИТИНА І СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ: ЩО ВАРТО ЗНАТИ БАТЬКАМ
https://www.facebook.com/groups/2492918964338601/permalink/2779498455680649/?sfnsn=mo&ref=share
10 ФІЛЬМІВ ЯКІ ВАРТО ПОДИВИТИСЯ РАЗОМ З ДИТИНОЮ
Фільми, які навчать правильних цінностей
https://www.facebook.com/750581341722082/posts/5026034760843364/?sfnsn=mo
Підтримай дитину
https://t.me/pidtrumaidutuny/850
https://t.me/pidtrumaidutuny/990
https://t.me/pidtrumaidutuny/1002
https://t.me/pidtrumaidutuny/1024
https://t.me/pidtrumaidutuny/606?сингл
https://t.me/pidtrumaidutuny/687
https://t.me/pidtrumaidutuny/810
https://t.me/pidtrumaidutuny/1428
https://t.me/pidtrumaidutuny/1413?single
https://t.me/pidtrumaidutuny/1461
https://t.me/pidtrumaidutuny/1492
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
За прожиті дні війни стадія «шоку» поступово проходить. Всі знають, що робити у випадку оголошення повітряної тривоги.
Але основним завданням для батьків залишається турбота про емоційний та моральний стан дітей.
Хтось перевіз дітей в максимально безпечне місце… Хтось створює таке місце вдома…
Декілька порад для батьків як дбати про емоційний та моральний стан дитини:
👉1. Мінімізуйте перегляд новин з дитиною.
В ідеалі, уникайте їх перегляду при дитині.
👉2. Говоріть з дитиною. Багато. Постійно.
Намагайтеся бути максимально чесними та озвучуйте лише правдиві факти або те, в чому дійсно впевнені і у що вірите самі.
👉3. Діти потребують тактильності.
Намагайтеся створити відчуття безпеки: обіймайте дитину; ритмічними, проте не динамічними погойдуваннями рухайтеся вправо-вліво або вперед-назад; можна паралельно з цим погладжувати дитину або
намугикувати якусь мелодію.
І не важливо скільки Вашій дитині років: 4 чи 12…
👉4. Не соромтеся говорити зі своєю дитиною про власні почуття та емоції.
Ви живі! У Вас є емоції! Ви вчите дитину тому, що проявляти їх - це нормально.
👉5. Прислухайтеся до дітей. Найчастіше, вони транслюють те, що переживають і відчувають мимовільно. Інколи, самі не
розуміючи, що з ними відбувається.
Дуже гарно спрацює повторення за дитиною її ж тверджень. Наприклад: «Ти злишся на … Так?», «Ти боїшся, що …» і т.д.
👉6. Спостерігайте за грою дитини.
Саме в грі дитина проживає те, що свідомо прожити не в змозі. Гра може допомогти зрозуміти те, що дитина не зможе проговорити.
👉7. Частіше повторюйте дитині, що Ви поруч, що Ви її захищаєте, турбуєтеся про неї, що вона не самотня.
Намагайтеся бути в зоні постійного доступу: фізично, по телефону, по відеозв’язку (у випадках, коли доводиться бути окремо).
👉8. Дозвольте дитині брати із собою важливу річ або іграшку. Це створить додаткове відчуття безпеки. Якщо десь забувши
лишатиме - нагадайте про неї. Якщо загубить - дозвольте посумувати, а, за потреби, запропонуйте обрати іншу для турботи.
👉9. Можна створити символічні ритуали перед сном. Наприклад, розмова на нейтральні або спільні теми або обійми із
старшими дітьми. З молодшими дітьми може бути читання або складання казок, обійми та погладжування.
👉10. Допомагайте дітям знімати напругу в конструктивний спосіб.
Використовуючи такі ігри та техніки:
- можна рвати або зминати папір;
- гра в «паперові» сніжки;
- можна «боксувати» м’яку подушку;
- запропонуйте крик без крику: просимо дитину спробувати закричати, але без голосу (гучності);
- «стаканчик крику» або «мішечок крику»: можна кричати, але лише направивши цей крик в мішечок або стаканчик;
- ігри з водою (воду можна переливати із ємності в ємність) та піском.
Бережіть себе та свої близьких 🙏💙💛